
Konut Sigortası Nedir?
Konut Sigortası, evinizi ve eşyalarınızı yangından doğal afetlere, hırsızlıktan teröre kadar pek çok riske karşı toplu güvence altına alabileceğiniz bir mal sigortaları ürünüdür. Konut Sigortası, Türkiye sınırları dahilinde 1 yıl süreyle geçerlidir ve her poliçe yürürlüğe girdiği gün 12:00’de başlar ve 12:00’de sonlanır. Konut krediyle alındıysa kredi devam ettiği sürece yenilenmesi finansal kurum rehini dolayısıyla zorunludur. Sigorta şirketi uygulamasına göre hasarsız yenilenen sigortalarda trafik sigortası ve kasko gibi hasarsızlık indirimi almaya hak kazanabilirsiniz. Konut sigortasıyla, konut yardım ve acil tıbbi yardım teminatları ile hayatınızı kolaylaştıracak çilingir, cam tamiri, tesisat, elektrik harcamalarının ücretsiz karşılanması gibi hizmetler, ücretsiz ek teminat olarak sunulmaktadır.Konut Sigortası Teminatları Nelerdir?
Ana Teminatlar
- Yangın
- Yıldırım
- İnfilak
Buna ek olarak talep edildiği zaman verilebilecek teminatlarsa aşağıdaki gibidir:
- Hırsızlık ( Hırsızlık sonucu çalınan eşya ve zarar gören binayı teminat altına almaktadır.
- Sel- Su baskını ( Konut yakınındaki nehir, dere, çay veya kanalların taşması sonucu veya aşırı yağışın sebep olduğu su baskınlarını teminat altına almaktadır.)
- Dahili su ( Konutun su tesisatında oluşabilecek bir arıza sonucu meydana gelen hasarları tazmin eder.)
- Grev, lokavt, kargaşalık, halk hareketleri ve kötü niyetli hareketler ( Her hasarda hasar tutarının %5’i oranında muafiyet uygulanmaktadır.)
- Cam kırılması ( Kırılan camın asılı ve dik durumda takılı bulunması gerekmektedir.
- Deprem ve yanardağ püskürmesi)
- Yer kayması ( Sigortalı konutun yakınında meydana gelen yer kayması olayının eve vereceği zararları teminat altına alır.)
- Fırtına Duman ( Boruyla konuta bağlanmış ısıtma veya pişirme cihazlarının vereceği zararları koruma altına alır.)
- Kar ağırlığı ( Yoğun kar yağışı sonrası konutun çatısında biriken karın yapacağı ağırlık sonucu konuta vereceği zararı karşılamaktadır.)
- Araç çarpması (Hava ve kara taşıtlarının sigortalı eve çarpması sonucu ortaya çıkacak hasarı teminat altına alır.)
- Ferdi kaza ( Sigortalanan konutta meydana gelen bir kaza sonucu vefat veya kalıcı sakatlık durumunda sigortalı veya yakınlarına tazminat ödemesi yapılmaktadır.)
- Asistans hizmetleri ( Ücretsiz çilingir, cam tamiri, tesisat ve elektrik işleri veya acil servis irtibat işlemlerini güvence altına alır.)
- Yangın mali mesuliyet ( Yangın sonucu sigortalının 3. Şahıslara vereceği maddi ve manevi zararı teminat altına alır.)
- Kira Kaybı ( Kiracının ev sahibine yangın sonucu kira ödeyememesi zararını teminat altına alır.)
- Enkaz kaldırma ( Hasar sonucu ortaya çıkan yıkıntının bulunduğu yerden kaldırılma masraflarını teminat altına alır.)
- Alternatif ikametgah değişikliği masrafları ( Hasar sonucu konut kullanılmaz hale gelirse konutta ikamet eden kişilerin ikamet masraflarını karşılayan teminattır.)
Satın Almadan Önce Bilmeniz Gerekenler
- Poliçeniz oluşturulurken doğru ve eksiksiz bilgi verdiğinize emin olun.
- Ev ve eşyalarınızı tam ve doğru şekilde koruyacak sigorta teklifine ulaşabilmek için birden fazla sigorta şirketinden teklif almanız oldukça önemlidir.
- Tekliflerinizde teminat karşılaştırmasını yapmanız sizin için en uygun konut sigortası teklifine ulaşmanızı sağlar.
- Konut poliçeniz ilk prim ödemesini yapmadan sigortanız başlamayacaktır. Taksitli satışlarda ilk taksitin, peşin ödemelerde prim ödemesinin yapıldığına emin olun.
- Teklifleri veren sigorta şirketlerini inceleyin ve hasar sonrası hizmet kalitesini araştırın.
- Hasarsız konutlarda yenileme vadesinde sigorta şirketlerince %20’ye varan indirim uygulaması yapılmaktadır, bu indirimlerden faydalanabilmek için poliçenizi yenileme vadeniz gelmeden önce yenilemeniz gerekmektedir.
Müşteri Hizmetlerimizi Arayın
Gkm Sigorta Müşteri Temsilcinizi arayarak hasar ihbarında bulunmanız gerekmektedir. Hasar ihbarında sırasıyla aşağıdaki sorular sorulacaktır:- Poliçe Numarası
- Sigortalı Adı
- Hasar Tarihi
- Hasar Yeri
- Hasarın Oluş Şekli
- Tahmini Hasar Miktarı
- Ekspertiz Yapılacak Yerin Adresi ve Telefon Numarası
- Sigortalı / İhbar Edenin Telefon Numarası
İhbarınızı En Geç 5 Gün İçerisinde Yapın
Hasar sonrası, ihbarın en geç 5 iş günü içerisinde yapılarak, hasar dosyasının oluşturulması gerekmektedir. Sigortalı hasarın daha da büyümemesi için gerekli önlem ve kurtarma önlemlerini almalıdır. Zorunlu haller dışında hasarın olduğu yerde herhangi bir değişiklik yapmamanız önemlidir.Hasar Sonrası İstenen Belgeler
- Poliçe aslı veya fotokopisi
- Eksper Raporu
- İtfaiye raporu ( Yangın raporları için istenmektedir.)
- Savcılıktan takipsizlik kararı veya iddianamesi
- Hasar yerine ait fotoğraf
- İpotekli veya rehinli hasarlarda muvaffakatname ( Kredisi devam eden konutlar için istenmektedir.)
- Tapu veya kira kontratı
- Sigortalının beyanı
- Hasarın giderilmesine yönelik harcamalarla ilgili her türlü belge
- Komşudan sirayetlerde karakol tutanağı veya apartman yöneticisi tutanağı
- Vergi levhası ( Ticari kuruluşlar için istenmektedir. )
- Hasar ödemesinin yapılacağı banka, şube ve hesap numarası veya IBAN bilgileri

Aklınızdaki tüm soruları bize sorun.
Müşterimiz olun ya da olmayın sigortacılıkla ilgili merak ettiklerinizi bize sorun, hemen cevaplayalım.

Hızlı çözüm üreten temsilcilerimiz.
Tecrübeli müşteri temsilcilerimizle yaşayacağınız sorunları en kısa sürede çözüyoruz
MUTLU MÜŞTERİLERİMİZ ARASINDA SİZİ DE GÖRMEK İÇİN SABIRSIZLANIYORUZ
%100 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
İhtiyaçlarınızı analiz ederek size uygun çözümler üretiyoruz.
