
DASK | Zorunlu Deprem Sigortası Nedir?
Ülkemiz bulunduğu coğrafi konum nedeniyle deprem kuşağında yer almaktadır. Deprem sonrası ortaya çıkacak hasarları minimuma indirebilmek amacıyla DASK; 2000 yılında ülkemizde Zorunlu Deprem Sigortası edindirme, uygulama ve yönetimi faaliyetlerinden sorumlu tüzel kimlikli bir kamu kuruluşu olarak kurulmuştur. DASK deprem sonrası oluşacak konut hasarlarını teminat altına alabilmek için Zorunlu Deprem Sigortası ürününü oluşturmuştur.Zorunlu Deprem Sigortası Teminatları Nelerdir?
Zorunlu Deprem Sigortası konutunuzda aşağıdaki hasarlar sonucu ortaya çıkan yeniden inşa maliyetini teminat altına almaktadır:- Deprem
- Deprem sonucu oluşan yangın zararları
- Deprem sonucu ortaya çıkan infilak zararları
- Deprem sonucu oluşan yer kayması zararları
- Deprem sonucu oluşan Tsunami zararları
Satın Almadan Önce Bilmeniz Gerekenler
- Zorunlu Deprem Sigortası olmayan konutların; elektrik ve su açma-kapama gibi işlemleri devlet dairelerince yapılmamaktadır.
- Zorunlu Deprem Sigortası teminat limitleri DASK tarafından belirlenmekte ve sigorta şirketleri bu teminat limitleri üzerinden sabit tarifeyle fiyatlandırma yapmaktadır.
- Zorunlu Deprem Sigortası arsa bedelinden bağımsız olarak, evinizin yeniden inşa bedelini teminat altına alır. Verilebilecek en yüksek teminat 150bin TL olarak belirlenmiştir bu tutar her yıl DASK tarafından güncellenmektedir.
- DASK fiyatı belirlenirken sigorta teminat limiti; sigortalanacak konutun büyüklüğü ve yapı türüne göre belirlenmektedir.
- Eğer konutun yeniden inşa maliyeti Zorunlu Deprem Sigortası’nın sağladığı maksimum bedeli aşıyorsa istenen bedel üzerinden konut sigortasıyla ek teminat alabilirsiniz.
- Poliçeniz oluşturulurken doğru ve eksiksiz bilgi verdiğinize emin olun.
- Zorunlu Deprem Sigortası poliçenizin ilk prim ödemesini yapmadan sigortanız başlamayacaktır. Taksitli satışlarda ilk taksitin, peşin ödemelerde prim ödemesinin yapıldığına emin olun.
- DASK- Zorunlu Deprem Sigortası yenilemelerinde ilk yıl %20 yenileme indirimi almaya hak kazanırsınız, bu sebeple DASK yenilemenizi zamanında yaptırmanız önemlidir.
Müşteri Hizmetlerimizi Arayın
Gkm Sigorta Müşteri Temsilcinizi arayarak hasar ihbarında bulunmanız gerekmektedir. Hasar ihbarında sırasıyla aşağıdaki sorular sorulacaktır:- Poliçe Numarası
- Sigortalı Adı
- Hasar Tarihi
- Hasar Yeri
- Hasarın Oluş Şekli
- Tahmini Hasar Miktarı
- Ekspertiz Yapılacak Yerin Adresi ve Telefon Numarası
- Sigortalı / İhbar Edenin Telefon Numarası
İhbarınızı En Geç 5 Gün İçerisinde Yapın
Hasar sonrası, ihbarın en geç 5 iş günü içerisinde yapılarak, hasar dosyasının oluşturulması gerekmektedir. Sigortalı hasarın daha da büyümemesi için gerekli önlem ve kurtarma önlemlerini almalıdır. Zorunlu haller dışında hasarın olduğu yerde herhangi bir değişiklik yapmamanız önemlidir.Hasar Sonrası İstenen Belgeler
- Poliçe aslı veya fotokopisi
- Beyan
- Tapu veya kira kontratı
- Hasar yerine ait fotoğraf
- Eksper Raporu
- Hasar ödemesinin yapılacağı banka, şube ve hesap numarası veya IBAN bilgileri

Aklınızdaki tüm soruları bize sorun.
Müşterimiz olun ya da olmayın sigortacılıkla ilgili merak ettiklerinizi bize sorun, hemen cevaplayalım.

Hızlı çözüm üreten temsilcilerimiz.
Tecrübeli müşteri temsilcilerimizle yaşayacağınız sorunları en kısa sürede çözüyoruz
MUTLU MÜŞTERİLERİMİZ ARASINDA SİZİ DE GÖRMEK İÇİN SABIRSIZLANIYORUZ
%100 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
İhtiyaçlarınızı analiz ederek size uygun çözümler üretiyoruz.
